Functiile marketingului

SERVICIILE NOASTRERESURSE UTILE

Functiile marketingului

Marketingul online este practica utilizarii canalelor bazate pe web pentru a raspandi un mesaj despre brandul, produsele sau serviciile unei companii catre potentialii sai clienti. Metodele si tehnicile utilizate pentru marketingul online includ e-mailul, retelele sociale, publicitatea grafica, optimizarea motoarelor de cautare, Google AdWords si multe altele. Obiectivul marketingului este de a ajunge la potentialii clienti prin canalele in care isi petrec timpul citind, cautand, cumparand si socializand online.

Adaptarea pe scara larga a internetului pentru afaceri si pentru uz personal a generat noi canale de angajare publicitara si de marketing, inclusiv cele mentionate mai sus. Exista, de asemenea, multe avantaje si provocari pe care le ofera marketingului online, care utilizeaza in primul rand mijloace digitale pentru a atrage.

Marketingul online difera de marketingul traditional, care a inclus in mod istoric suporturi publicitare tiparite, afise publicitare, televiziune si radio.

Inainte de aparitia canalelor de marketing online, costul de comercializare a produselor sau serviciilor era adesea foarte costisitor si in mod traditional, dificil de masurat. Ganditi-va la campaniile de anunturi TV nationale, care sunt masurate prin intermediul focus grupurilor de consumatori pentru a determina nivelurile de constientizare a marcii. Aceste metode nu sunt in mod traditional potrivite pentru experimentarea controlata. Astazi, oricine are o afacere online (precum si majoritatea companiilor offline) poate participa la marketingul online prin crearea unui site web si construirea de campanii de achizitie a clientilor la un cost redus sau chiar gratuit.

Functiile marketingului la nivelul firmei

✅ Evaluarea potentialului companiei

✅ Planificarea efortului de marketing

✅ Organizarea si conducerea marketingului

✅ Evaluarea si adaptarea efortului de marketing

Concluzi

Un avantaj esential al utilizarii canalelor online pentru marketingul unei companii sau al unui produs este abilitatea de a masura impactul oricarui canal dat, precum si modul in care vizitatorii dobanditi prin diferite canale interactioneaza cu experienta unui site web sau a unei pagini de destinatie. Dintre vizitatorii care se convertesc in clienti platitori, se poate face o analiza suplimentara pentru a determina care canale sunt cele mai eficiente pentru a obtine clienti valorosi.